جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
آیا با پرینتر سه بعدی می توان غذا پرینت گرفت؟

آیا با پرینتر سه بعدی می توان غذا پرینت گرفت؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مقاله از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک فرا خواهید گرفت:

1 – مقدمه

2 – نحوه پرینت سه بعدی مواد غذایی

3 –  کدام مواد غذایی را می توان چاپ سه بعدی کرد؟

4 – نتیجه گیری

از چندین دهه گذشته پیشرفت ثابتی در حوزه چاپگرها شکل گرفته است، که تولید مواد غذایی یکی از آنهاست. از تزئینات کیک و مواد خوراکی با هندسه پیچیده تا چاپ برج های سالاد و پیتزا. غذایی که از طریق دستگاه های پرینت تهیه می شود، یک فرآیند افزودنی است که به صورت خودکار تهیه می شود. با رشد سریع پرینترهای سه بعدی در زمینه مواد غذایی، بسیاری از افراد ادعا کردند که طولی نخواهد کشید که در آشپزخانه های خانگی یک دستگاه پرینتر مجهز خواهد شد.

نحوه پرینت سه بعدی مواد غذایی

مواد غذایی  با اشکال هندسی پیچیده از طریق نازل گرم می شود و پس از اکسترود کردن، طرح های سفارشی از طریق داده های CAD شکل می گیرد. در روش های سنتی مواد خوراکی در قالب ریخته می شد و طرح مورد نظر به درستی خارج نمیشد. اما در فناوری چاپگرها دیگر نیازی به استفاده از قالب نیست. فرآیند AM، امکان تولید مواد خوراکی با اشکال هندسی سخت را فراهم کرده است.

کدام مواد غذایی را می توان چاپ سه بعدی کرد؟

چاپ سه بعدی مواد غذایی، راه طولانی را باید سپری کند، تا بتواند رضایت مصرف کننده را جلب کند. این فرآیند، غذای مصرفی انسان را تولید می کند و باید ایمنی حاصل از تهیه مواد را ایجاد نماید. استفاده از مواد سالم و تازه در این حرفه، تقاضای افراد را برای مواد غذایی تهیه شده در چاپگرها تقویت می کند. مواد غذایی که در چاپگرهای سه بعدی پرینت گرفته می شوند عبارتند از:

1 – پرینت سه بعدی دسرهای شیرین و خوشمزه

به عنوان مثال شکلات به دلیل شکل هندسی سخت و دشوار در طراحی، برای چاپ سه بعدی مناسب است. در صورت سفارشی بودن محصول،  طعم آن تغییر نخواهد کرد. چاپگرهای 3Drag امکان پرینت هر طرحی را بوجود آورده است.

2 – درست کردن اشکال هندسی جذاب با شکر

شکر به دلیل داشتن خاصیت چکشی، به شکل گوناگون تبدیل می شود و با وسیله ی چاپگرها اشکال خلاقانه ای می توان ساخت.

3 – چاپ سه بعدی غذا

پرینترهای سه بعدی این امکان را به مشتری می دهد تا غذاهای سفارشی خود را انتخاب کنند و در مورد رنگ و مدل آن نیز نظر دهند. به وسیله چاپگرها هر غذایی که در نظر داشته باشید را می توان تولید کرد.

4 – پرینت غذای سه بعدی برای سالمندان و افراد کم توان

این فناوری بزرگ قصد دارد تا برای سهولت در خوردن غذا، مواد خوراکی با بافت نرم برای افراد کم توان ارائه دهد. افرادی که در جویدن یا بلعیدن مشکل دارند، با این تکنیک مشکل آنها حل خواهد شد.

نتیجه گیری

طراحی پرینت های سه بعدی در صنایع غذایی بدون محدودیت است. چاپ سه بعدی مواد خوراکی یک ابزار بازاریابی در سراسر جهان به شمار می آید. نقطه قوت این دستگاه، امکان تولید طیف گسترده ای از محصولات با کمترین مواد در کوتاه ترین زمان ممکن است. این مقاله از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.