جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
انواع فیلامنت ها در چاپگرهای سه بعدی

انواع فیلامنت ها در چاپگرهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – فیلامنت ها در پرینترهای سه بعدی

3 – سخن پایانی

پرینترهای سه بعدی برای ساخت محصولات به فیلامنت های مختلفی نیاز دارند. این مواد مصرفی از رشته های پلیمری تهیه می شود و شامل رنگ، جنس و ضخامت گوناگون هستند. استفاده از مواد مرغوب در تولید محصولات به وسیله ی چاپگرها بسیار مهم است. بدون فیلامنت های سه بعدی هیچ اقلامی را نمی توانید تولید کنید. انتخاب بهترین رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

فیلامنت های چاپگر سه بعدی

این رشته ها با توجه به دمای ذوب تغییر می کند و به وسیله ی نازل ها لایه ها بر روی هم قرار می گیرد و در نتیجه محصول تولید می شود.قطر فیلامنت های مصرفی بین 1.75 تا 3 میلی متر است. ذخیره سازی این رشته ها مهم است، زیرا این پلاستیک ها رطوبت هوا را به خود می گیرند و ممکن است در فرآیند چاپ اختلال ایجاد کند.

همچنین از خریدن ارزان ترین رشته ها خودداری کنید. زیرا با خرید این فیلامنت های نامرغوب و ناخالص، سبب چاپ نامناسب و گرفتگی نازل چاپگرها می شود. در این قسمت به بررسی چند نمونه از رشته ها در پرینترهای سه بعدی می پردازیم.

1 – فیلامنت سه بعدی ABS

رشته های ABS از استحکام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و در مقابل ضربه مقاومت نشان می دهد. این رشته ها برای چاپ قطعات خودرو، قطعات متحرک، آلات موسیقی، لوازم آشپزخانه و اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد. ABS نقطه ذوب بالایی دارد و باید روی سطح گرم شود. این رشته مناسب دستگاه های خانگی نیست. یکی از عیوب این رشته غیر قابل تجزیه و بر پایه نفت است.

2 – رشته سه بعدی PLA

این رشته از مواد آلی نظیر نشاسته ذرت و نیشکر ساخته شده است. استفاده از این فیلامنت ایمن تر و آسان است. PLA برای ایمپلنت های پزشکی کاربرد دارد و سریع تر از ABS چاپ می کند.

3 – فیلامنت های سه بعدی PET

 رشته ی PET پایدار و ضرری نمی رساند و در حالت خام بدون رنگ است. این فیلامنت از نمونه های رایج تولید محصولات است. PET برای ساخت محصولاتی نظیر فنجان و بشقاب مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته های دیگری نظیر PETT، Nylon، PVA، Wood، Metal، HIPS، Carbon و … وجود دارند که به وسیله ی آنها می توان محصولات منحصر به فرد تولید کرد.

سخن پایانی

انتخاب بهترین فیلامنت ها برای چاپ اقلام سه بعدی بسیار حائز اهمیت است. خرید رشته های ارزان و کم هزینه میتواند ناخالصی داشته باشد و منجر به چاپ نامناسب و گرفتگی نازل چاپگرها شود. فیلامنت ها از پلیمری ساخته شده اند و در مدل های گوناگون به دست تولیدکننده می رساند.

در این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک به مطالعه درباره فیلامنت ها مورد نیاز چاپگرها پرداختیم. امیدواریم اطلاعات جامعی به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.