جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
با پرینتر سه بعدی چه جوری غذا پرینت می گیرند؟

با پرینتر سه بعدی چه جوری غذا پرینت می گیرند؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • نحوه چاپ سه بعدی مواد غذایی
  • آیا پرینت سه بعدی خوراکی ایمن است؟
  • نتیجه گیری

امروزه چاپ سه بعدی در صنایع مختلفی روند رو به رشد خود را طی می کند. پرینت مواد خوراکی یک فرآیند افزودنی خودکار است که در کوتاه ترین زمان غذا را پرینت می گیرد.

این فناوری وسیع، توانایی چاپ مواد مختلف را دارد و امکانات نامحدودی در اختیار مردم گذاشته است. شاید این مفهوم تخیلی بنظر برسد اما خوشبختانه با پرینترها می توان انواع غذاها، دسرها و شکر را تهیه کرد. در این مطلب قرار است به بررسی پرینت سه بعدی غذا بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه چاپ سه بعدی مواد غذایی

پرینت سه بعدی مواد خوراکی، راه طولانی را برای توسعه بیشتر در پیش دارد. به وسیله فرآیند FDM می توان تمام مواد خوراکی نظیر شکلات، غذا، میان وعده و دسرها را درست کرد. از مزیت های شگفت انگیز این فناوری قدرتمند، طراحی بدون محدودیت هاست.

در واقع پرینت سه بعدی غذا، امکان تولید مواد خوراکی با اشکال هندسی پیچیده را به تولیدکنندگان می دهد. از طریق این دستگاه ها می توان غذاهای خوشمزه و تصفیه شده ساخت و پس از اتمام طراحی توسط چاپگرها خوراکی ها را در اجاق طبخ نمود. این مواد ابتدا اکسترود شده، سپس توسط یک نازل هدایت می شود. برای حفظ ظاهر مواد خوراکی ابتدا باید به آرامی آنها را از نازل خارج کرده تا شکل آنها ثابت بماند.

آیا پرینت سه بعدی خوراکی ایمن است؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. در سال 2011 ایمنی و نوسازی مواد غذایی به یک قانون تبدیل شد و مقررات سختگیرانه برای کسب و کارها در حوزه پرینترهای سه بعدی لحاظ شد. با به کارگیری قوانین، تقاضا برای تولید مواد وراکی با پرینترهای سه بعدی بیشتر شد.

نتیجه گیری

پرینت سه بعدی غذا امکان طراحی تمام مواد غذایی با طرح های هندسی پیچیده را به تولیدکننده می دهد. این مواد به صورت ایمن و ایزوله شده به دست مشتری می رسد. امیدواریم با مطالعه این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک اطلاعات جامعی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.