جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
راه اندازی کسب و کار با پرینترهای سه بعدی

راه اندازی کسب و کار با پرینترهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب می خوانید:

1 – مقدمه

2 – پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

3 – کلام پایانی

آیا قصد دارید که در صنعت پرینترهای سه بعدی شغلی پیدا کنید؟ داشتن یک هدف معین به شما کمک می کند تا در حوزه چاپگرهای سه بعدی، موقعیت شغلی خود را بیابید. پرینترها به عنوان یک فناوری بزرگ شناخته شده اند که با طراحی از طریق کامپیوترها، نمونه های سه بعدی ساخته می شوند. صنعت چاپ در همه زمینه ها به سرعت در حال رشد است و به دلیل زمان کم و مقرون به صرفه بودن، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. برای افرادی جویای کار می توانند در این حرفه کارآفرینی کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی چند فرصت شغلی در راستای پرینترهای سه بعدی بپردازیم. با ما همراه باشید.

پرینتر سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه دستگاه های چاپ سه بعدی طیف گسترده ای از فناوری ها را در برمی گیرد. پرینترها از موادی نظیر پلاستیک، فلز و سرامیک برای تولید محصولات استفاده می کنند. به وسیله ی فایل های طراحی، لایه های از مواد تولید می شود تا ساختاری جدید ایجاد نماید. پرینترهای سه بعدی برای انواع سازه های بزرگ، ساخت قطعات نمونه اولیه، مهندسی خودرو و صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار کار پرینتر سه بعدی چطور ایجاد میشه؟

صنعت چاپ سه بعدی، دانش سخت افزاری، نرم افزاری و مواد را گرد هم می آورد و این امکان را به مهندسین برتر می دهد تا در بخش های مختلف، فعالیت خود را آغاز کنند. در این حوزه دریای وسیعی از فرصت های شغلی وجود دارد و از مهارت فنی برای ارائه برنامه های کاربردی استفاده می شود. در این قسمت قصد داریم 5 موقعیت شغلی در رابطه با چاپگرهای سه بعدی را به شما معرفی کنیم.

1 – طراحی سه بعدی با محصولات

در این قسمت افراد ماهر ایده های محصول را در نظر می گیرند و سپس به چاپ و تولید می پردازند. دستگاه های چاپ در زمینه های مختلف نظیر طراحی محصولات، طراحی دستگاه های پزشکی، معماری و مدل سازی کاربرد بسیاری دارند.

2 – ساخت مدل سه بعدی با نرم افزار CAD

تولید و نمونه سازی محصولات به توانمند بودن مهندسین برای ایجاد دقیق نمونه ها بستگی دارد. یک متخصص باید طرح خود را زنده کند. افراد خلاقی که در این زمینه پتانسیل انجام کار را دارند، به راحتی می توانند در بخش شروع به کار کنند.

3 – تحقیق و توسعه کسب و کارهای پرینتر سه بعدی

چاپگرها سه بعدی به عنوان مد آینده شناخته شده اند. بسیاری از اقلام ضروری وجود دارند که برای تولید آن به افرادی نیاز است که مرزهای چاپ را گذرانده باشند. از کسب کارهای کوچک نظیر ساخت اسباب بازی تا تولید قطعات خودرو، فرصت شغلی وجود دارد.

4 – ساخت مدل های علمی و پزشکی

در گذشته افراد زیادی به دلیل کمبود دارو یا نقص عضو جان خود را از دست می دادند. اما امروزه با گسترش علم و به وجود آمدن فناوری بزرگ دستگاه های چاپ، در کمترین زمان ممکن می توان مشکلات پزشکی را رفع کرد.

5 – طراحی، ساخت و ساز در معماری

بنابر گفته متخصصین، فرآیند چاپ سه بعدی بسیار ساده تر از روش های سنتی است و به راحتی می توان طرح ها و ماکت ها را در مقیاس کامل قبل از ساخت سازه ها اجرا کرد. صنعت معماری به وسیله پرینترها در حال رشد است و مدل های حقیقی را تولید می کند.

6 – طراحی شرکت های حقوقی

این دستگاه ها در دادگاه ها کاربرد بسیاری دارند. وکلای حقوقی از چاپگرها برای بازسازی و طراحی مجدد محصولات استفاده می کنند. این فناوری وسیع در مسائل حقوقی نیز دخیل است.

کلام پایانی

به وسیله پرینترهای سه بعدی می توان یک کسب و کار موفق راه اندازی کرد. این دستگاه ها در صنعت های گوناگون دائما در حال رشد است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به دنبال شغل مناسب می گردید، می توانید برای آموزش های بیشتر در آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک شرکت نمایید و بر توانایی خود بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.