جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
روش DDM در چاپگرهای سه بعدی چیست؟

روش DDM در چاپگرهای سه بعدی چیست؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

1 – روش DDM چیست؟

2 – کلام نهایی

DDM مخفف کلمه ی Direct Digital Manufacturing است که برای تولید دسته ای کوچک بسیار کاربرد دارد و به معنای درآمد بدون موجودی است و با توجه به تقاضای موجودی به یک فایل دیجیتالی تقسیم می شود. DDM به عنوان یک اتصال متقابل AM تعریف می شود و در آن محصولات بنابر سفارشات تولید می شوند. در این روش نیازی به برنامه ریزی فرآِیند وجود ندارد و مدل طراحی شده به وسیله نرم افزار CAD چاپ می شود. همچنین در این روش به راحتی می توان قطعات پیچیده ساخت و تولید انبوه کرد.

DDM  به عنوان تولید سریع شناخته شده است. در آخرین مرحله از تولید حذف نهایی و برخی عملیات های حرارتی و  سطحی صورت می گیرد. همچنین اجزای پیچیده و مهندسی شده به وسیله ی قالب پرینت گرفته می شود.

DDM در صنعت خودروسازی، هوا و فضا، پزشکی و کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد. تولید مستقیم دیجیتال در DDM به عنوان یکی از کلیدی ترین نقاط مثبت در پیشرفت تکنولوژی به شمار می آید.

این فناوری بزرگ به شرکت ها کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن با پیشی گرفتن از روش های سنتی محصولات با کیفیت به بازار عرضه کنند.

کلام نهایی

پرینترهای سه بعدی فرآیندی است که در آن طرح های چاپ شده را به صورت سه بعدی تولید می کنند. روش DMM برای تولید دسته ای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان تولید سریع شناخته شده است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در کلاس های آموزشی آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.