جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
معرفی فیلامنت PEI و کاربرد آن در پرینترهای سه بعدی

معرفی فیلامنت PEI و کاربرد آن در پرینترهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • فیلامنت PEI چیست؟
  • ویژگی های متریال PEI
  • سخن پایانی

تعداد انگشت شماری از متریال ها در چاپ سه بعدی وجود دارند که در اولویت بالاتری قرار دارند. این رشته ها به دلیل استحکام مکانیکی بالا در پروژه های صنعتی و سناریوهای بزرگ استفاده می شود. فیلامنت PEI یکی از این رشته های کاربردی در فناوری چاپگرها به حساب می آید. از معدود رشته های پرینترها که با کارایی بالا در اختیار تولید کننده قرار گرفته است.

فیلامنت PEI چیست؟

PEI مخفف Polyether Imid که یک پلاستیک بی شکل و با رنگ کهربایی نیمه شفاف است و به دلیل استحکام بالا و خواص الکترونیکی پایدار مورد استفاده قرار می گیرد. PEI در کنار پلی اتر کتون (PEEK) قرار می گیرد. امروزه تمام متریال های PEI با نام تجاری ULTEM تولید می شود.

در این فرایند باید اکسترود در دستگاه تا دمای 350 درجه سانتی گراد گرم شود تا ترموپلاستیک ذوب شود. PEI به طور گسترده در صنعت هوافضا، صنایع خودرو، پزشکی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ابزار سازی و طراحی قالب نیز کاربرد دارد.

مزایا و معایب متریال PEI

به هنگام چاپ باید درجه حرارت در محفظه حفظ شود. در غیر این صورت چسبندگی لایه های مختلف آسیب می بیند. PEI به دلیل پایداری ابعادی و مقاومت در برابر خزش محبوب است.

PEI با وزن بالا از استحکام و مقاومت زیاد در برابر مایعات خودرو، هیدروکربن ها، الکل و محلول ها برخوردار است.

یکی از ویژگی های مهم این فیلامنت، خاصیت زیست سازگاری و داشتن گواهینامه  Nsf 51 برای تماس با مواد غذایی است.

یکی از معایب این محصول قیمت بالای آن است. در حالی که شما می توانید با قیمت کمتر رشته های معمولی نظیر ABS یا PLA را تهیه کنید، یک قرقره PEI دارای 150 تا 200 دلار هزینه دارد و آن چیزی نیست که بخواهید با آن به آزمایش بپردازید.

سخن پایانی

متریال PEI یکی از رشته های پرکاربرد در صنعت چاپگرها به حساب می آید و در صنعت های وسیع به کار برده می شود. PEI به راحتی قابل دسترس نیست و قیمت گرانی به نسبت دیگر رشته ها دارد.

برای آگاهی و کسب اطلاعات در مورد فیلامنت های مختلف می توانید به سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.