جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
چگونه فایل مدل سه بعدی را پرینت بگیریم؟

چگونه فایل مدل سه بعدی را پرینت بگیریم؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – گرفتن خروجی از فایل مدل 3 بعدی

3 – نحوه ی پرینت سه بعدی فایل ها

4 – سخن پایانی

چاپگرهای سه بعدی به عنوان یک حرفه ی عالی در صنعت کسب و کار شناخته شده است. قطعا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چگونه می توان از یک طرح چاپ شده، مدل سه بعدی ساخت. برای تولید یک محصول ابتدا باید مدل انتخابی را طراحی کرد و این نمونه را به دستورالعمل های چاپگر تبدیل نمایید. پس از ارسال این دستورات، عملیات چاپ آغاز خواهد شد. اغلب پرینترهای سه بعدی با طرح های آماده عرضه می شوند. این نمونه ها از اطلاعات ثبت شده در پرینترها پشتیبانی می کنند.

گرفتن خروجی از فایل مدل 3 بعدی

فایل STL از نمونه فرمت های رایج در چاپ سه بعدی به شمار می آید. این مدل استاندارد با انواع ابزارهای مدل سازی کار می کند و طرح چاپ را به اشتراک می گذارد. اندازه فایل STL به پیچیدگی و سطح جزئیات مدل بستگی دارد و اندازه آن متغیر است. پس از لایه لایه کردن فایل STL، مدل ها آماده چاپ می شوند. دو راه برای دریافت فایل اس تی ال وجود دارد: 1- طراحی نمونه های شخصی سازی شده 2 – دانلود مدل های طراحی شده دیگران.

در صورتی که آمادگی طراحی مدل خود را ندارید، می توانید در وب سایت های رایگان نمونه مد نظر خود را دانلود و چاپ کنید.

یکی از اصول پرینترهای سه بعدی برش و دادن G-code به آن است. در صورت داشتن فایل STL باید آن را به دستورالعمل های پرینتر خود تبدیل نمایید. ممکن است چاپ در مدل های مختلف بخواهید؛ یا یک ماده جدید در کار خود استفاده کنید یا به دمای کمتری نیاز داشته باشید. همیشه بهترین راه برش دادن است. و اما جی کدها، مجموعه دستورالعمل هایی است که چاپگر شما دنبال می کند. G-code ها شامل گروهی از دستورات نظیر سرعت، جهت، دما و جریان است. با داشتن جی کدها دیگر نیازی به نگه داشتن فایل STL ندارید.

نحوه پرینت سه بعدی فایل ها

ابتدا مدل و طرح مورد نظر را انتخاب کرده و آن را به G-code ها برش دهید تا برای چاپ آماده شوند. برای ارسال دستورالعمل ها به چاپگر ابتدا فایل خود را در کارت حافظه ذخیره کرده و دستگاه را به کمک کامپیوتر هدایت کنید. ذخیره جی کد ها در کارت SD یکی از ساده ترین روش ها برای چاپ محصولات است. حالا می توانید به فایل جی کد بروید و طرح نهایی را پرینت بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله خواندیدم برای گرفتن خروجی از فایل های سه بعدی باید از استاندارد ترین فرمت STL استفاده نمود. در صورت آماده نبودن برای طراحی کردن نمونه، میتوانید طرح های آماده را دانلود و سپس چاپ نمایید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.