جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
کاربرد فیلامنت Nylon در چاپ سه بعدی

کاربرد فیلامنت Nylon در چاپ سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • فیلامنت نایلون چیست؟
  • تنظیمات اولیه چاپ برای فیلامنت نایلون
  • ذخیره سازی در Nylon
  • نتیجه گیری

برای تولید محصولات در پرینترها از فیلامنت های مصرفی استفاده می شود. این متریال ها به صورت رشته ای در بازار وجود دارند. نایلون یکی از انواع فیلامنت پرینت سه بعدی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

فیلامنت نایلون چیست؟

Nylon یکی از پلیمرهای مصنوعی و بادوام است که با نام پلی آمید (PA) شناخته شده است و در منسوجات به وضوح دیده می شود. این متریال دارای انواع مختلفی است که با اعداد مشخص می شوند و از خواص همه جانبه برخوردار هستند. پلی آمید (PA)  در صنعت چاپگرها پایدار است و برای اکستروژن مواد و هم جوشی بستر پودری کاربرد دارد.

فیلامنت نایلون دارای ویژگی هایی نظیر انعطاف پذیری بالا، جذب مایعات و دوام زیاد هستند. خاصیت هیدروسکوپی یا همان جذل مایعات سبب می شود تا نایلون به هنگام چاپ قسمت انتخابی را به رنگ خاص، رنگ آمیزی کند.

این متریال مصرفی به دلیل انعطاف پذیری منحصر به فرد برای تولید قطعات کاربردی مانند پروتزها، تجهیزات بیمارستانی، اتصالات و لوله استفاده می شود.

تنظیمات اولیه چاپ برای فیلامنت نایلون

ماده Nylon در سال های اخیر چالش های زیادی پشت سر گذاشته است و هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است. تنظیمات بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا قبل از شروع به چاپ، تمامی کارهای مورد نیاز را مورد ارزیابی قرار دهید. این تنظیمات عبارتند از:

1 – تنظیم دمای نازل بین 240 تا 290 درجه

2 – تنظیم دمای بستر تا 65 درجه

3 – بررسی سطح تخت

4 – ارزیابی سرعت چاپ بین 25 تا 50 میلی متر بر ثانیه

5 – بررسی سرعت فن بین 0 تا 50%

ذخیره سازی در نایلون

ذخیره سازی در فیلامنت نایلون یکی از نکات پر اهمیت به حساب می آید. این مواد رطوبت را به خود جذب می کند و سبب تخریب و کاهش کیفیت محصول می شود. برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق، باید این رشته ها را در یک جای خشک نگهداری کنید. حتما برای خشک ماندن مواد از یک جعبه خشک، نگهدارنده قرقره کنترل شده با رطوبت یا سوراخ تغذیه رشته استفاده نمایید.

نتیجه گیری

چاپگرهای سه بعدی به رشته های مختلفی برای تولید محصول نیاز دارند. فیلامنت نایلون که با نام پلی آمید شناخته شده است در ساخت قطعات کاربردی استفاده می شود. این متریال در برابر ضربه و دما بسیار مقاومت است.

امیدواریم با مطالعه این بلاگ از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک اطلاعات خوبی دریافت کرده باشید. لطفا ما را به دوستان خود معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.