جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
کاربرد فیلامنت PET در چاپگرهای سه بعدی

کاربرد فیلامنت PET در چاپگرهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • فیلامنت PET چیست؟
  • چه تفاوتی بین رشته PET با PETG وجود دارد؟
  • سخن پایانی

پرینترهای سه بعدی این امکان را به تولید کننده می دهد تا اشیاء مختلف را به وسیله ی متریال های مصرفی به چاپ برساند. فیلامنت PET از سری رشته های پر کاربرد در چاپ سه بعدی به شمار می آید. PET همانند فیلامنت ABS محکم است و در بخش های گوناگون صنعت استفاده می شود. در این مقاله به بررسی یکی دیگر از مواد مصرفی پر کاربرد در فناوری چاپ می پردازیم.

فیلامنت PET چیست؟

رشته PET یک ماده کریستالی شفاف و بی رنگ است که با گرما و سرما شفافیت آن تغییر می کند. این فیلامنت یک ماده ضد ضربه و سخت است که در تولید وسایل سبک وزن بسیار کاربرد دارد. رشته های پت یک ترمو پلاستیک شفاف است، که برای مواد غذایی یا تولید ظروف غذا مناسب هستند. به هنگام چاپ به وسیله فیلامنت چاپگر PET، لایه های ضخیم باعث می شوند اشیاء براق تر به نظر برسند.

PET در مقایسه با دیگر رشته ها از یک ماده قوی تشکیل شده است و تاییدیه لازم برای ساخت ظروف غذای ایمن را دریافت کرد. این ماده محبوب در چاپگر سه بعدی در قطرهای 1.7 میلی متر و 3 میلی متر موجود است.

چه تفاوتی بین رشته PET با PETG وجود دارد؟

ممکن است برای شما هم سوال باشد، که چه تفاوتی بین این دو رشته وجود دارد. این دو فیلامنت مواد پایه یکسانی دارند اما PETG دارای یک جزء اضافه شده است که نام آن گلیکول است. این ماده ترکیب شیمیایی را عوض می کند و به یک پلاستیک متفاوت تبدیل می شود.

سخن پایانی

PET به عنوان یکی از مواد پرکاربرد در فناوری چاپگرها به شمار می آید. این ماده زیست تخریب پذیر نیست و مواد ایمن تولید می کند. رشته پت دارای تاییدیه ایمن برای تولید ظروف غذا است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.