جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
کاربرد پرینتر سه بعدی در فلزات

کاربرد پرینتر سه بعدی در فلزات

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – پرینتر سه بعدی فلزی چیست؟

3 – محدودیت های چاپ سه بعدی فلزات

4 – نتیجه گیری

باتوجه به پیشرفت های اخیر در صنعت چاپگرهای سه بعدی، پرینت فلزی نیز رشد زیادی داشته است. هر قطعه ی فلزی را می توان به وسیله پرینترها، سریع تر و با قیمت مقرون به صرفه تولید کرد.

دسترسی به این دستگاه ها، به طراحان اجازه می دهد تا قطعات پیچیده را با طیف گسترده ای از مواد بسازند. مهندسین می توانند قطعات سخت و دشوار را طراحی کنند و با بهینه سازی قطعات، زمان و هزینه را کم کند.

چاپ سه بعدی فلزی به عنوان یکی از فناوری های بزرگ شناخته شده است و به تنهایی نمونه های اولیه را می سازد. چاپگرهای فلزی اغلب در حوزه خودروسازی، هوا و فضا و مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد.

پرینتر سه بعدی فلزی چیست؟

هر اشیایی که در این فناوری به صورت لایه به لایه با تف جوشی، ذوب و جوش ساخته شود، چاپ سه بعدی فلزی نام دارد. تولید قطعات پیچیده به روش سنتی غیر ممکن است. از طریق پرینت فلزی، اشیاء با شکل پیچیده را می توان طراحی کرد. در این روش محصولات کوچک با دقت بالا ساخته می شود. فرم های پیچیده برای تولید قطعات سبک وزن به کار برده می شد و به همین علت این چاپگرها در صنعت هوا و فضا طرفداران زیادی دارد.

محدودیت های چاپ سه بعدی فلزات

هر چیزی در کنار امتیازات مثبت، از محدودیت هایی نیز برخوردار است. محدودیت های چاپگرهای فلزی عبارتند از:

  • سرعت تولید اشیاء معمولی
  • تمرکز و دقت کمتر در مقایسه با ماشین کاری CNG
  • ●      گران بودن فلز پودری به نسبت فلز خام
  • استفاده از عملیات حرارتی برای کاهش استرس درونی جسم

دستگاه های چاپ فلزی، شامل سه بخش نظیر DMLS (پخش مستقیم لیزر فلزات)، LMS ( پخش فلز لیزری ) و EBM ( ذوب پرتو الکترونیکی ) است.

در روش DMLS از لیزر برای تف جوشی پودر فلز و تشکیل یک جسم استفاده می شود. در این فرآیند فلز با دمای بالا آب نمی شود.

همچنین SLM مواد را ذوب می کند و برای ساخت قطعات تیتانیوم و آلومینیوم کاربرد دارد. فناوری EBM نیز سریع تر و دقیق تر از چاپ لیزری عمل می کند و در مقایسه با دیگر روش ها قوی تر است.

نتیجه گیری

 چاپ سه بعدی فلزی با روش هایی نظیر SLM، DMLS و EBM ساخته شده است. چاپگرهای سه بعدی فلزی بهترین گزینه برای تولید قطعات با ساختار پیچیده هستند. مدیران حاضر در آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک، منتظر پاسخگویی به سوالات شما هستند. در صورت نیاز می توانید با تیم ایپک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.