جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
آیا با تیتانیوم می شود پرینت سه بعدی گرفت؟

آیا با تیتانیوم می شود پرینت سه بعدی گرفت؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – تیتانیوم پادشاه پرینت سه بعدی فلزی

3 – سخن پایانی

چاپگرهای سه بعدی در زمینه های مختلف و صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. تیتانیوم یکی از مهم ترین زیر شاخه های تولید محصولات  با پرینترهای سه بعدی به حساب می آید و برای تولید افزودنی بسیار مناسب است. در این مقاله به بررسی موضوع تولید تیتانیوم با پرینتر سه بعدی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تیتانیوم پادشاه پرینت سه بعدی فلزی

تیتانیوم یکی از متداول ترین مواد در تولید افزودنی به شمار می آید که در هوافضا، تعویض مفصل پزشکی، خودروسازی و الکترونیک کاربرد دارد. آلیاژهای مبتنی بر تیتانیوم از استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی برخوردار هستند. این امر سبب کاهش وزن در تولید قطعات هواپیما و موشک می شود و سبب صرفه جویی در سوخت می شود.

در صنعت پزشکی، ایمپلنت های مورد نیاز بیماران با تیتانیوم ساخته می شود و از نظر تقاضا روز به روز در حال افزایش است. تیتانیوم اغلب در کاربردهای مهندسی استفاده نمی شود و در طیف گسترده ای از صنایع که نیاز به قطعات خاص دارد، به کار برده می شود. امروزه پودرهای تیتانیوم برای تولید مواد افزودنی فرموله شده اند.

تیتانیوم به عنوان رایج ترین ماده در تولید افزودنی به شمار می آید و یکی از مزایای مهم آن، ساخت قطعات با هندسه پیچیده است.

چگونه پرینت سه بعدی تیتانیوم بگیریم؟

فرآیندهای مختلفی برای پردازش مبتنی بر تیتانیوم وجود دارد، رایج ترین آنها عبارتند از: همجوشی بستر پودری و همجوشی بستر لیزری.

همجوشی بستر پودری لیزری یک فناوری وابسته به رسوب مواد است که ذوب یک ماده توسط لیزر شروع می شود. در این فرآیند خواص آلیاژ، پارامترهای لازم بر اساس مواد نهایی، ریز ساختار و کنترل تخلخل تنظیم می شود.

همچنین در فرآیند همجوشی بستر پودری، چاپگرها از یک بستر فلزی شروع به اسکن می کنند و تمامی اطلاعاتی که توسط برنامه CAD طراحی می شوند، به سیستم چاپ داده می شوند. این ماده با کیفیت، سبب تولید قطعات با کیفیت نیز می شود.

سخن پایانی

پرینت سه بعدی از مزایای بسیاری در صنایع مختلف برخوردار است. تیتانیوم

یکی از مطلوب ترین فلزات پرکاربرد در فناوری چاپ سه بعدی به شمار می آید. این فلز در برابر خوردگی مقاوم است و در صنعت هوافضا، خودروسازی، ایمپلنت های پزشکی و جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک اطلاعات جامعی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.