جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
پرینترهای سه بعدی و ساخت آتل برای شکسته بندی

پرینترهای سه بعدی و ساخت آتل برای شکسته بندی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – ساخت آتل به وسیله ی چاپگرهای سه بعدی

3 – سخن پایانی

 امروزه فناوری پرینترهای سه بعدی در حوزه های مختلفی از جمله پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته است. فرآیند سنتی برای رفع شکستگی، به دلیل ساختار سنگین و تهویه ضعیف نارضایتی بیماران را به دنبال داشته است. فرآیند مدل سازی و طراحی آتل ها به پزشکان اجازه می دهد تا پارامترهای گوناگون را برای ساخت آتل تجزیه و تحلیل کنند. سیستم های پیشنهادی برای تولید اسپلینت ها به طور خودکار عیوب اندام های بدن را رفع می کنند. در نتیجه مدل نهایی در کوتاه ترین زمان طراحی می شود. پیشرفت های اخیر فناوری پرینترها، تحولی عظیم در تولید آتل ها ایجاد کرده است.

ساخت آتل به وسیله ی چاپگرهای سه بعدی

 آتل یک عنصر سفت و محکم است که مانع از حرکت قسمت های آسیب دیده بدن می شود و از نظر ظاهر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. مدل های طراحی شده براساس آناتومی بدن بیماران چاپ می شود. اسپلینت ها موجب بهبود در قدرت اندام های آسیب دیده می شود. آتل ها از مزایای ویژه ای نظیر ارگونومی خاص، سفارشی سازی و هزینه کم در ساخت برخوردار هستند، که در این قسمت به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

1 – ارگونومی آتل های پرینت سه بعدی

با پیروی از فناوری چاپگرها بسیاری از مشکلات رفع شد. دستگاه پرینت این امکان را به پزشکان می دهد تا براساس نیاز و آناتومی بدن بیمار، آتل ها طراحی شوند. ساختار تولید آتل ها شامل سه مرحله کلیدی نظیر ایجاد ساختار شبکه ای، بهینه سازی ساختار و طراحی یک مدل قابل چاپ هستند.

2 – ساخت سفارشی آتل ها

سفارشی سازی یکی از گزینه مهم در چاپ سه بعدی به شمار می آید. با طراحی آتل های سفارشی، می توان مواد و ظاهر این وسیله ی کاربردی را مطابق با خواسته بیمار تولید کرد.

3 – تولید سفارشی آتل ها صرف نظر از هزینه های گزاف

ساخت سفارشی به عنوان یکی از کلیدی ترین نکات در تولید آتل های پرینت سه بعدی به شمار می آید. برای مثال آتل هایی که برای کمر ساخته می شوند اغلب گران هستند. طراحی سفارشی نمونه های سازگار با نیاز بیمار را ارائه می دهد.

سخن پایانی

هدف استفاده از فناوری وسیع چاپگرها، جلوگیری از به هدر رفتن زمان و کاهش هزینه هاست. فناوری چاپ سه بعدی در همه زمینه بخصوص پزشکی در حال بالغ شدن و تکامل است. از طریق پرینترها می توان اسپلینت های خاص با ویژگی های فردی بیمار را تنظیم کرد.

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در حوزه ی چاپگرهای سه بعدی هستید، می توانید در کلاس های آموزشی آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.