جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
آیا با پرینتر سه بعدی می توان قطعه ای چند رنگ تولید کرد؟

آیا با پرینتر سه بعدی می توان قطعه ای چند رنگ تولید کرد؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • چاپ رنگی قطعات پرینترها
  • سخن پایانی

این سوال برای اکثر کاربران پیش آمده است که چگونه می توان قطعه های چند رنگ تولید کرد. ممکن است به هنگام چاپ یک قطعه پیچیده نیاز به ادغام چندین رنگ داشته باشید. پرینترهای سه بعدی یک فناوری همه کاره است که به شما امکان می دهد از صفر تا صد محصولات و قطعات را بسازید.

در چاپ سه بعدی استاندارد تنها از یک رنگ استفاده می شود و برای افرادی که نیاز به طیف رنگی گسترده دارند بسیار محدود است. ما در این مقاله قصد داریم چاپ سه بعدی چند رنگ را مورد بحث قرار دهیم.

چاپ رنگی قطعات پرینترها

چاپ رنگی حرفه ای گران تر، دقیق تر و مناسب ترین روش برای نمونه سازی و توسعه محصولات است. از این رو علاقه مندان با بودجه مالی، این سبک از چاپ را ترجیح می دهند. چاپ رنگی هیچ گونه محدودیتی در زمینه اندازه و مقیاس ندارد و ایده آل ترین انتخاب در صنعت پرینترهای سه بعدی به شمار می آید. تولید قطعات چند رنگ اغلب در محیط های اداری بزرگ و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برترین پرینترها هم می توانند مدل هایی با دقت بالا بسازند اما آنها قادر به تولید تنها یک رنگ هستند. در این قسمت قصد داریم سه روش چاپ رنگی را به شما ارائه دهیم.

1 – استفاده از نرم افزار لمینیت

یکی از ساده ترین روش ها، استفاده از برنامه Lamination برای چاپ قطعات با رنگ های مختلف است. در پرینت رنگی، در نظر گرفتن محدودیت برای از تک رنگی بسیار مهم است. در این بخش می بایست پارامترهای مورد استفاده در چاپ قطعه را تنظیم کنید.

2 – استفاده از دستگاه های خارجی

نرم افزار لمینیتور از محدودیت های خاصی برخوردار است. Mosaic امکان چاپ همزمان 4 رنگ مختلف را فراهم می کند. در این نرم افزار می توان پروفایل های مختلف ایجاد کرد. همچنین مقدار هر رشته از رنگ قابلیت تشخیص دارد.

3 – فرآیند چاپ رنگی FDM

 فرآیند مدل سازی اف دی ام، یکی از ساده ترین روش ها به شمار می آید. در چاپ رنگی FDM چندین رنگ به کار برده می شود و قطعات با طیف رنگی مختلف تولید می شوند.

سخن پایانی

در صنعت پرینترهای سه بعدی تولید محصولات محدود به یک رنگ نیست. چاپگرهای رنگی حرفه ای به نسبت دیگر دستگاه ها گران تر هستند و برای اغلب کاربران قابل اجرا هستند. برای آموزش های لازم در حوزه دستگاه های چاپ می توانید به سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک مراجعه فرمایید.

دیدگاهی در مورد “آیا با پرینتر سه بعدی می توان قطعه ای چند رنگ تولید کرد؟

  1. جوادصاخب هنر گفت:

    ایکاش کلیپهایی از کارکرد دستگاهها در سایتتان میگذاشتید بعلاوه حدو قیمت

    1. Epack گفت:

      با سلام و احترام
      ممنون از توجه و حسن نظر شما
      ویدئوهای محصولات به زودی روی سایت قرار خواهند گرفت. همچنین برای مشاهده محصولات میتونید به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.