جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
برای ساخت محصولات در چاپگرهای سه بعدی از چه روشی استفاده می شود؟

برای ساخت محصولات در چاپگرهای سه بعدی از چه روشی استفاده می شود؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – چگونگی چاپ سه بعدی محصولات

3 – سخن پایانی

ورود فناوری پرینترهای سه بعدی در دنیا صنایع مختلفی را متحول کرد. طی سالهای اخیر فرآِیند چاپگرها به طور پیوسته رشد کرد و ابزارهای سه بعدی جذابی تولید شد. به وسیله ی این صنعت بزرگ طیف وسیعی از مشاغل بوجود آمد. چاپ سه بعدی به عنوان تولید افزودنی شناخته شده است و می تواند در کوتاه ترین زمان اشکال کاربردی با ساختار پیچیده بسازد.

در این مقاله قصد داریم روش های مورد استفاده برای چاپگرهای سه بعدی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چگونگی چاپ سه بعدی محصولات

تولید کالا با پرینترها به انتخاب مواد مرغوب، پرداخت سطح، دوام، سرعت ساخت و هزینه بستگی دارد. روش های پرینت محصولات عبارتند از:

1 – روش SLA  در چاپ سه بعدی

SLS به عنوان فرآیند اصلی پرینت سه بعدی صنعتی است. در این روش قطعات با جزئیات بالا، سطح صاف و با کیفیت ساخته می شوند. همچنین در صنعت پزشکی به صورت گسترده کاربرد دارد.

2 – روش تف جوشی لیزری ( SLS )

 در روش SLS پودرها ذوب شده و به پلاستیک جامد تبدیل می شود. این قطعات از مواد ترموپلاستیک ساخته شده اند و دوام بالایی دارند.

SLS اغلب برای نمونه سازی سریع نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

3 – فرآیند Polyjet در چاپ سه بعدی

پلی جت ها قطعاتی با ویژگی نظیر رنگ و مواد اختصاصی تولید می کنند. از این روش برای نمونه سازی قطعات استفاده می شود. این فرآیند به تولید کننده این امکان را می دهد تا طرح خود را تکرار کرده و در هزینه ها صرفه جویی کند.

4 – پردازش نور دیجیتال DLP

فرآیند DLP به نسبت روش های دیگر از سرعت ساخت بالاتری برخوردار است. پردازش نور دیجیتال برای تولید قطعات پلاستیکی با حجم کم کاربرد دارد.

5 – فرآیند سه بعدی MJF

در این روش همانند SLS قطعات را از پودر می سازند. MJF از یک جوهر افشان برای اعمال مواد ذوب کننده بر روی پودر نایلون استفاده می شود. در این فرآیند به دلیل زمان ساخت و کاهش هزینه ها، بسیار شناخته شده است.

6 – روش FDM چاپ سه بعدی

FDM  به عنوان فناوری پرینت سه بعدی رو میزی، برای تولید قطعات پلاستیکی کاربرد دارد و در تولید مدل های فیزیکی یک روش مقرون به صرفه است.

7 – تف جوشی فلزات ( DMLS )

تف جوشی فلزات امکان طراحی قطعات را به افراد می دهد. فرآیند DMLS برای نمونه سازی سریع و تولید مواد با استحکام بالا کاربرد دارد.

سخن پایانی

انتخاب فرایند مناسب برای تولید محصولات، مزایا و محدودیت هایی در پی دارد. تولید کننده باید برای شروع کار، تمامی جوانب را در نظر بگیرد. استفاده از فناوری پرینترهای سه بعدی برای تولید نهایی محصول، ریسک طراحی را کاهش می دهد و کالای با کیفیتی ارائه می دهد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک اطلاعات خوبی کسب کرده باشید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.