جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
ساپورت گذاری در چاپگرهای سه بعدی

ساپورت گذاری در چاپگرهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • چه زمانی از ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی استفاده کنیم؟
  • انواع مختلف پشتیبانی از چاپ سه بعدی چیست؟
  • حذف ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی
  • سخن پایانی

چاپ سه بعدی به وسیله ی گرانش زمین محدود می شود و به راحتی چاپ نمی کند. برای رفع این مشکل، نرم افزار اسلایسر انواع ساپورت گذاری را اضافه می کند تا مدل حین پرینت بایستد. پس از مرحله چاپ تکیه گاه برداشته می شود تا لایه ها بر روی هم قرار بگیرند. این مرحله در فناوری پرینت سه بعدی، ساپورت گذاری نامیده می شود.

چه زمانی از ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی استفاده کنیم؟

در این مرحله ابتدا باید بدانید از چه دستگاهی استفاده می کنید. برای مثال چاپگرهای FDM با اکسترود کردن لایه های رشته ای به طور متوالی عمل می کنند. از طرفی اگر از فناوری های SLS یا Jet Fusion استفاده می کنید، لزومی به پشتیبانی نیست. در صورتی که طرح شما دچار برآمدگی باشد، باید شیب آن را بفهمید؛ یا زاویه بیشتر شوند، ممکن است به تکیه گاه نیاز داشته باشید.

انواع مختلف پشتیبانی از چاپ سه بعدی چیست؟

انواع مختلفی از پشتیبانی وجود دارد که نوع اول ساختار شبکه است و برای ساخت ستون و ثابت نگه داشتن قطعات استفاده می شود. این مدل به دلیل ساخت مشبک و سرعت بالا در اکثر چاپگرها کاربرد دارد.

نوع دیگر دیگر تکیه گاه درختی است که برای طرح های دارای برآمدگی زیاد مناسب است و با رسیدن مدل به شاخه های نازک تکمیل می شود.

نوع سوم تکیه گاه محلول است که به شما کمک می کند تا مواد محلولی نظیر لیمونن را در یک اکسترود بارگذاری کرده، سپس همراه با مواد چاپی استفاده کرد. استفاده از این تکیه گاه بهترین روش برای حفظ سطحی زیبا بدون اضافه کردن مراحل پس از پردازش است.

حذف ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی

تکیه گاه های مورد استفاده در چاپگرها، دارای خواص مختلفی هستند. هر چه مدل با ساپورت ها در تماس باشد، حذف آنها ممکن است منجر به علائم و شکستگی جزئی شود. پس از پایان چاپ، باید تکیه گاه برداشته شود. در صورت در دسترس بودن تکیه گاه، به آرامی آن را با انگشت بردارید. اما اگر به چرخاندن و جدا کردن نیاز است، می توانید از یک انبردست مناسب استفاده نمایید.

سخن پایانی

قطعات در چاپگرها به صورت لایه لایه ساخته می شوند و برای ساخت مواد دیگر به یک تکیه گاه نیاز است. پس از چاپ نهایی تکیه گاه برداشته می شود و لایه ها بر روی هم قرار می گیرند که این مراحل ساپورت گذاری نامیده شده اند. لطفا این مقاله از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.