جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
چند نوع دستگاه پرینتر سه بعدی داریم؟

چند نوع دستگاه پرینتر سه بعدی داریم؟

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه
  • جدیدترین پرینترهای سه بعدی
  • کلام آخر

چاپ سه بعدی یک فناوری قدرتمند برای تولید محصول به کار برده می شود. به وسیله فیلامنت ها شی مورد نظر طراحی شده، سپس برای چاپ نهایی آماده می شود. مراحل چاپ سه بعدی برای ساخت سازهای سه بعدی پیشرفت چشمگیری داشته است. در لیست پایین رایج ترین چاپگرها را مشاهده خواهید کرد.

جدیدترین پرینترهای سه بعدی کدامند؟

دستگاه های چاپ انقلابی جدید در تولید صنایع ایجاد کرد و اشیاء قابل چاپ  بر اساس تقاضای افراد راهی بازار شدند. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند و برای خرید پرینتر سه بعدی در حوزه ی فعالیت شخصی خود، باید نکات مهم را مورد ارزیابی قرار دهید. در این قسمت انواع پرینترها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1 – مدل سازی رسوب شده (FDM)

FDM از ترموپلاستیک برای تولید اقلام استفاده می کند و به همین علت اشیاء چاپ شده، دارای ویژگی های مکانیکی، حرارتی و شیمیایی هستند. این فناوری یک روش شناخته شده به حساب می آید. با کمک FDM میتوان نمونه های آماده مانند لوگو، چرخ دنده، پلاستیک و … را به چاپ رساند. چاپگرهایی که از این روش استفاده می کنند، محصولات را لایه لایه حرارت میدهند و با اکسترود کردن رشته ها ترموپلاستیک می سازند. با نرم افزار CAD لایه ها برش داده می شوند و روش های اکسترود کردن هر لایه محاسبه می شود.

به عبارتی دیگر، فیلامنت های مصرفی ذوب می شوند و در سراسر نازل ها روی بستر چاپ اکسترود می شوند.

2 – استریوگرافی (SLA)

روش SLA برای اجرای پروژه ها به کار برده می شود. این فناوری اولین فرآیند تاریخ چاپ سه بعدی است و با مقدار زیادی پلاستیک مایع کار می کند و در نهایت تبدیل به جامد می شود. بلافاصله پس از جامد شدن، لایه های دیگر تشکیل شده و در آخر لایه به چاپ میرسد. شی مورد نظر به وسیله حلال شسته و در فر ماورا بنفش قرار می گیرد. قطعات چاپ شده توسط پرینترها از سطوح صاف برخوردار هستند و کیفیت محصول به دستگاه SLA بستگی دارد.

3 – پردازش نور دیجیتال (DLP)

این فرآیند مشابه چاپگر SLA است. DLP به دلیل تولید پروژکتورها، به شهرت جهانی رسید. در این فناوری از ریز آینه های دیجیتالی استفاده می کند، که بر روی یک تراشه نیمه هادی قرار می گیرد. DLP در تلفن های همراه، پروژکتورهای فیلم و چاپ سه بعدی کاربرد دارد. یک لایه از مواد سخت توسط این دستگاه در کمترین زمان ساخته می شود و پس از تکمیل لایه ارسال شده، چاپ بعدی را آغاز می کند.

4 – تف جوشی لیزری (SLS)

 SLS به عنوان منبع تغذیه در ساخت اشیاء سه بعدی نقش دارد. تفاوت SLS با SLA در استفاده از مواد پودری به جای رزین مایع است. در این روش یک طرح به وسیله ی نرم افزار CAD ایجاد شده، سپس برنامه ها به فرمت Stl تبدیل می شود. این فناوری به دلیل به کار بردن مواد مختلف، برای چاپ اقلام سفارشی مناسب است.

تف جوشی به لیزرهای پر قدرت نیاز دارد و اغلب گران هستند.

5 – فناوری LOM، SLM و EBM

این سه فرآیند در طی دو دهه گذشته، از نظر اقتصادی مناسب نبودند. این نوع چاپگرها عبارتند از: ذوب لیزری انتخابی(SLM)، تولید اشیاء چند لایه (LOM) و ذوب پرتو دیجیتال (EBM). هر سه روش ممکن است دوباره ظاهر شوند اما در حال حاضر از آنها استفاده نمی شود/

کلام آخر

صنعت چاپ سه بعدی این امکان را به تولیدکننده می دهد تا هر مدل شی را تولید کند. پرینترها دارای انواع مختلفی هستند، که هر کدام ویژگی های خاصی دارند در این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک به بررسی جدیدترین پرینترها پرداختیم. لطفا ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.