جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.
کاربرد ساخت افزایشی در صنعت پرینترهای سه بعدی

کاربرد ساخت افزایشی در صنعت پرینترهای سه بعدی

راهنمای مقاله و فهرست مطالب

فهرست مطالب

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

1 – مقدمه

2 – تولید افزودنی چیست؟

3 – چه صنایعی امروزه از تولید افزودنی استفاده می کنند؟

4 – سخن پایانی

فناوری چاپ سه بعدی با عنوان ساخت افزایشی شناخته شده است. به وسیله ی این فرآیند لایه هایی از مواد بر روی هم قرار می گیرند، تا محصول مورد نظر تهیه شود. هر لایه مجموعه ای از دستورالعمل های کنترل شده است. چاپگرهای سه بعدی طیف گسترده ای از تولید افزودنی را در بر می گیرد. ساخت افزایشی با اصطلاحات دیگری نظیر تولید افزودنی، تولید سریع، ساخت دیجیتال مستقیم و نمونه سازی سریع به کار برده می شود.

تولید افزودنی چیست؟

تولید افزودنی به عنوان یک اصطلاح هم جانبه در پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. ساخت افزایشی یا AM در تولید انبوه قطعات نقش بسزایی دارد. این فرآیند بدون نیاز به ابزار آلات ساخته شده و بسیاری از محصولات از طریق ساخت دیجیتال مستقیم تولید می شود. امروزه از AM در صنعت هوا و فضا، خودروسازی، پزشکی، شرکت های مهندسی و معماری و کارگاه های تولیدکنندگان کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری تولید افزایشی وسیع ترین کاربرد را در بین روش های دیگر به خود اختصاص داده است. هر شغلی که داشته باشید تولید افزودنی این امکان را می دهد تا محصولات، قطعات و نمونه های ارزان با قابلیت سفارشی شده ایجاد نمایید. یکی از نکات مثبت در راستای استفاده از پرینترهای سه بعدی، پس گرفتن قطعات تولید شده از کارخانه ها و تولید  دوباره براساس تقاضا است. در این فرآیند به جای کاهش مواد از یک قطعه، در لایه ها ماده اضافه می کنند. در این قسمت چند نمونه از مزایای تولید افزودنی را با شما به اشتراک می گذاریم:

1 – ساخت محصولات با هندسه پیچیده

2 – تولید بدون ابزار و با قابلیت سفارشی

3 – صرفه جویی در استفاده از مواد خام

4 – کاهش خطا در زمان مونتاژ

5 – تولید بر حسب تقاضا

6 – ساخت محصولات داخلی

چه منابعی امروزه از تولید افزودنی استفاده می کنند؟

تولید افزایشی از مزایای خارق العاده در صنعت های گوناگون برخوردار است. مشاغل بزرگی از فرآیند AM برای تولید محصولات استفاده می کنند، که در اینجا به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

1 – ساخت افزایشی در هوا و فضا

این صنعت بزرگ به مواد سبک وزن با طراحی خاص نیاز دارد. فرآیند AM به طراحان اجازه می دهد تا وزن قطعات خود را کاهش دهند و عملکرد آنها را بهبود ببخشند.

2 – تولید افزودنی در خودروسازی

فرآیند AM کمک می کند تا تولید قطعات با کیفیت و با هندسه پیچیده به راحتی انجام شود.

3 – فرآیند AM در صنعت پزشکی

به لطف روش ساخت افزایشی پزشکان می توانند محصولات مورد نیاز برای بیماران را در کوتاه ترین زمان ممکن و براساس آناتومی بدن آنها بسازند.

4 – روش افزایشی در ساخت و ساز

در این فرآیند ساخت خانه ها سریع تر و با کمترین هزینه انجام می شود. در این روش از مواد خام با استحکام بالا استفاده می شود. امروزه ساخت و ساز ها با پرینترهای سه بعدی در حال افزایش و پیشرفت چشمگیری است.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک کاربردهای ساخت افزایشی در صنعت چاپگرها را با شما به اشتراک گذاشته ایم. تولید افزودنی لایه هایی از مواد را روی هم قرار می دهد و در نهایت به چاپ می رساند. چاپ دیجیتالی مستقیم یا AM بیشترین کاربرد را به نسبت دیگر روش ها در صنعت چاپ سه بعدی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی محصولات

قطعه دارم

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما برای اسکن قطعه با شما هماهنگ کنند.